2022.09.18 M010-1 .jpg 2023-08-20 breda cup-00028.jpg 2023-08-20 breda cup-00063.jpg 2023-08-20 breda cup-00158.jpg 2023-08-20 breda cup-00598.jpg 2023-08-20 breda cup-00639.jpg 2023-08-20 breda cup-00900.jpg 2023-08-20 breda cup-01038.jpg 2023-08-20 breda cup-01359.jpg 2023-08-20 breda cup-01724.jpg 2023-08-20 breda cup-01840.jpg 2023-08-20 breda cup-01898.jpg 2023-08-20 breda cup-02144.jpg 2023-08-20 breda cup-02193.jpg 2023-11-12 zwartwitdames1-mepdames1-00046.jpg 2023-11-12 zwartwitdames1-mepdames1-00224.jpg 2023-11-12 zwartwitdames1-mepdames1-00355.jpg 2023-11-12 zwartwitdames1-mepdames1-00382.jpg 2023-11-12 zwartwitdames1-mepdames1-00389.jpg 2023-11-12 zwartwitheren1-hodheren1-00083.jpg 2023-11-12 zwartwitheren1-hodheren1-00208.jpg 2023-11-12 zwartwitheren1-hodheren1-00239.jpg 2023-11-12 zwartwitheren1-hodheren1-00499.jpg 2023-11-12 zwartwitheren1-hodheren1-00635.jpg 2023-11-12 zwartwitheren1-hodheren1-00891.jpg 2023.05.14 Lustrum 8.jpg Slider 1.jpg Slider 2.jpg Slider 3.jpg Slider 4.jpg _DSC7157.jpg
Terug

Bericht van de Materiaalcommissie

Nieuws afbeelding 27-8 Beste coaches, managers, ouders, verzorgers, aanvoerders, keepers, trainers en spelers,

De start van het nieuwe seizoen zit eraan te komen en de eerste trainingen zijn reeds gestart voor verschillende teams.

Nog niet iedereen heeft zijn/haar trainings- en/of keepersmateriaal uitgereikt gekregen en diverse teams hebben dit ook nog niet ingeleverd en/of gehoor gegeven aan het leeghalen van kluisjes (slotjes eraf) en keeperscontainer.
De materialen die achtergebleven zijn, zijn nu in beheer bij de commissie en worden voor zover mogelijk opnieuw uitgegeven.

Met de bestuursovergang op 6 juli en de vakanties is het voor ons een behoorlijke klus om de boel op de rit te zetten en jullie tijdig van de materialen te voorzien. Daarnaast heeft Sarah Verschure te kennen gegeven het stokje te willen overdragen en is er in de commissie sprake van een overdracht die ook de nodige tijd en energie vergt. Op korte termijn zullen we de nieuwe commissie aan jullie voorstellen.

Verschillende teams hebben de borg van vorig seizoen nog niet gerestitueerd gekregen. Geen zorgen, de restitutie komt er spoedig aan; het is niet nodig om hierover separaat navraag te doen.

De uitgifte van materialen aan de teams waaraan dit nog niet gebeurd is, zal in de komende week verder gepland worden. Voor trainingen die komende week starten, zal er eventueel komende zondag in de loop van de dag reeds materiaal voor uitgifte beschikbaar zijn. Individuele apps en mails kunnen we niet beantwoorden, je zult zelf even moeten kijken of we er zijn. Houd ook rekening met wachttijd in verband met het invullen van formulieren en administreren van de eventuele borg op de keepersuitrusting.
Verdere uitgifte zal voor zover mogelijk op de 0-de dag plaatsvinden, op 4 (jeugd) en 5 (senioren/veteranen) september, houd hiermee rekening.
Voor de jongste jeugd wordt via de commissie Jongste Jeugd een afspraak gepland op vrijdagmiddag 3 september.
Houd de site of app in de gaten voor verdere oproepen al of niet in combinatie met info via de TC’s.

Met ingang van dit seizoen zal er naast borg over trainingsmaterialen ook borg over keepersmaterialen en kluisjes berekend worden.
Materialen zijn zeer kostbaar en het kost de vereniging zeer veel geld deze op niveau te houden met de toch wel matige staat waarin materialen terugkomen, als we deze al terugontvangen.
Hiermee wordt een nieuwe basis gelegd voor het borgen van de schade (en/of verlies) en eventueel verhalen hiervan op de gebruiker(s). We rekenen op jullie medewerking.

Bij goed beheer over onze eigendommen die we in bruikleen geven, is de borg niet kwijt. Neem als team je verantwoordelijkheid en zoek de ballen als deze over het hek gaan, lever kapotte ballen in (en knuppel ze niet de bosjes in!), was de hesjes regelmatig, maak de maskers schoon (en laat ze niet in de goals liggen!), verzorg de keepersuitrusting en laat deze niet nat in de tas en container achter (incl. textiele stukken als shirts en handdoeken)!
Defect materiaal gewoon melden, vaak kunnen we dit nog repareren als het tijdig gebeurt.

Een kluisje hoort niet opengebroken te worden indien de sleutel kwijt is of de code onbekend en al helemaal niet als het jouw kluisje niet is! Deze schades zullen verhaald gaan worden. In de loop van het seizoen zal een camerasysteem over onze en jullie eigendommen waken.
Op dit moment kunnen (en mogen) de kluisjes nog niet gebruikt worden. Plaats er dus nog geen materialen in, want de kans is groot dat je bij terugkomst een leeg kluisje aantreft.
Het is de verwachting dat de kluisjes uiterlijk het weekend van 11/12 september weer beschikbaar zijn.

Let op:
Er wordt dus met ingang van dit seizoen borg geheven over de uitgifte van ballen, hesjes, keepersmateriaal, maskers etc. inclusief het gebruik van de kluisjes.

Deze borg dient bij uitgifte met pin voldaan te worden, contant betalen is niet mogelijk.

Teams/trainers/keepers die hun materiaal reeds ontvangen hebben, ontvangen nog een oproep om de borg te komen betalen.

Teams die überhaupt nog niets ingeleverd hebben, worden eveneens opgeroepen voor inventarisatie, controle/vervanging van materiaal etc., het opstellen van de borgovereenkomst en betaling van de borg.

We vertrouwen erop dat jullie samen met ons ervoor kunnen zorgen dat we met iets meer aandacht en besef de toch wel serieuze kosten voor materialen (>> € 15.000,- per jaar!) kunnen reduceren. Met die besparing kunnen we ook op kwaliteit gaan upgraden zoals verouderde materialen door nieuwe vervangen en gladde ballen uitfaseren om meer met dimple ballen te gaan werken.

Dank en sportieve groet namens de materiaalcommissie,
Peet van den Bergh - Bestuurslid Verenigingszaken